برگزاری همایش ارزیابی الکترونیکی هیأتهای اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آغاز این همایش، دکتر محمدعلی کینژاد، رئیس هیأت عالی جذب، ضمن خوشآمدگویی به دبیران و رؤسای دبیرخانههای هیأتهای اجرایی جذب، با اشاره به برگزاری همایشهای استانی در سالهای گذشته و دشواری بررسی پروندهها به دلیل بعد مسافت، تأکید کرد که اجرای ارزیابی الکترونیکی موجب کاهش هزینههای سفر و افزایش سرعت رسیدگی به پروندههای دانشگاهها میشود.
در ادامه، دکتر لاله عسگری رئیس گروه نظارت و برنامهریزی هیأت عالی جذب گزارشی از نحوه طراحی و اجرای فرم ارزیابی الکترونیکی ارائه داد.
وی بیان کرد: تاکنون ۵۶ درصد دانشگاههای وزارت بهداشت و ۶.۲۵ درصد دانشگاههای وزارت علوم بهدرستی به فرم ارزیابی الکترونیکی پاسخ دادهاند. همچنین، دانشگاه آزاد اسلامی در مقیاس آماری ۳۷.۵ درصد به این فرم پاسخ داده است که صحت و سقم آن در حال بررسی است.
دکتر عسگری با ارائه شاخصها و نمونه فرم تکمیلشده، بیان کرد: باید فرمهای توانایی علمی و صلاحیت عمومی به هیأتهای مرکزی جذب ارسال شوند تا بهروز بودن آنها از سوی هیأتهای مرکزی وزارتین و دانشگاه آزاد اسلامی تأیید شود.
وی افزود: دانشگاهها مرجع تعیین بهروز بودن فرمها نیستند و این فرمها میتوانند برای جذبشدگان فراخوانهای شهریور و بهمن ۱۴۰۲ مورد استفاده قرار گیرند.
در بخش دیگری از همایش، حجت الاسلام والمسلمین ذبیحزاده دبیر هیأت عالی جذب نیز بر ضرورت برخورداری اعضای هیأتهای اجرایی جذب و کارگروههای صلاحیت عمومی از احکام معتبر تأکید کرد و گفت: سه جلسه غیبت متوالی یا متناوب اعضا با وجود ارسال دعوتنامه، به منزله استعفا محسوب میشود.
وی افزود: امتیاز وتویی بندهای ۱، ۲، ۳ و ۱۶ فرم صلاحیت عمومی نباید کمتر از هشت باشد.
دبیر هیأت عالی جذب در ادامه یادآور شد: دستورالعمل تحقیق بر اساس مصوبه ۳۴۶ هیأت عالی جذب تدوین و ابلاغ شده است و نحوه نگارش ارزیابی محقق در این دستورالعمل مشخص شده است.
وی همچنین از دانشگاهها خواست در فرآیند بررسی پروندهها، تقویم زمانبندی مصوب هیأت عالی جذب را بهدقت رعایت کنند.
نظر شما :